سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

گزارش ویژه: درآمد ۶۷۰ میلیون دلاری کره شمالی از طریق هک !

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

گزارش ویژه: درآمد ۶۷۰ میلیون دلاری کره شمالی از طریق هک !

۳,۰۱۱ بازديد

به گزارش نشریه‌ی آسیایی نیکی ایژین ریویو (Nikkei Asian Review) در تاریخ 8ام مارس (17 اسفند)، کره‌ی شمالی از طریق هدایت حملات هک، رقمی بالغ بر ۶۷۰ میلیون دلار به صورت ارز دیجیتال و پول رایج (فیات)، به دست آورده است. این خبر از گزارش شورای امنیت ایالات‌متحده‌ی آمریکا برگرفته شده است.

این گزارش که گروهی از کارشناسان تهیه کرده بودند، پیش از گزارش سالانه‌ی شورای امنیت کمیته‌ی تحریم‌های کره‌ی شمالی، به این کمیته ارائه شد.

طبق مستندات به دست آمده از نشریه‌ی نیکی، این هکرها از سال 2015 تا 2018 به نهادهای مالی خارجی حمله و از بلاک چین به عنوان پوشش برای حملاتشان استفاده کردند. به گفته‌ی این نشریه‌ی خبری، این حملات به رهبری گروه ویژه‌ای در ارتش کره شمالی انجام شده است و بخشی از سیاست‌های دولت این کشور را تشکیل می‌دهد.

کارشناسان بر این باورند که ارتش کشور کره جنوبی، مسئول هک اینترپارک (Interpark)، یک سایت تجارت الکترونیک فعال در همین کشور بوده و با فریب این شرکت در قبال داده‌های دزدیده‌شده، مبلغ 2.7 میلیون دلار دریافت کرده است.

طبق گزارش‌های به دست آمده از نشریه‌ی نیکی، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که از آن جا که رهگیری ارزهای مجازی کار دشواری بوده و می‌توان آن‌ها را از مجرای چند حساب بانکی گذراند تا سرچشمه‌ی آن‌ها پنهان بماند، در دور زدن تحریم‌های اقتصادی و به دست آوردن ارز خارجی به کره‌ی شمالی کمک کرده‌اند.

نویسندگان این گزارش چنین پیشنهاد دادند که کشورهای عضو سازمان ملل متحد، اطلاعاتی را از حملات احتمالی کشور کره‌ی شمالی با دیگر دولت‌ها به اشتراک بگذارند تا بتوان در آینده از این حملات پیشگیری کرد.

نشریه نیکی همچنین ادعا کرد که پیش از این، استارتاپی به نام مِرین چِین (Marine Chain) واقع در هنگ ‌کنگ، از بلاک چین برای دور زدن تحریم‌ها علیه کره شمالی استفاده کرده است. این نشریه در ادامه نوشت که این شرکت که از طریق بلاک چین به معامله‌ی کشتی در سراسر دنیا مشغول بود، به جرم تهیه‌یارز دیجیتال برای کشور کره شمالی مظنون شناخته و در سپتامبر 2018 تعطیل شد.

گزارش ویژه: درآمد ۶۷۰ میلیون دلاری کره شمالی از طریق هک !به گزارش پیشین سایت خبرگزاری کوین تلگراف، در سال 2018، گروهی از هکرها به نام لازاروس (Lazarus) که از سوی کره‌ی شمالی حمایت مالی می‌شدند، از ابتدای سال 2017، موفق به سرقت 571 میلیون دلار از صرافی‌های ارزهای دیجیتال شدند.

از میان چهارده مورد نفوذ جداگانه‌ای که به صرافی‌های ارزهای دیجیتال شده بود، از جمله هک رکوردشکن 532 میلیون دلاری ارز دیجیتال نِم (NEM) از صرافی ژاپنی کوین‌ چک (Coincheck) در ژانویه 2018، پنج مورد به گروه لازاروس مربوط می‌شد.

منبع: cointelegraph
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.