یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

حمله دوباره اقتصاددان بزرگ به ارزهای دیجیتال/ روبینی: موفقیتی برای این ارزها در کار نخواهد بود !

۲,۸۸۸ بازديد

نوریل روبینی (Nouriel Roubini)، اقتصاددان و منتقد معروف ارزهای دیجیتال، ادعا کرد که ارزهای دیجیتال به عنوان یک فناوری، هیچ اساسی برای موفقیت ندارند. او این اظهارات جدید ضد ارزهای دیجیتال خود را در طی مصاحبه‌ای با سازمان غیرانتفاعی CFA در تاریخ 6 مارس (15 اسفند)، مطرح کرد.

روبینی، اقتصاددان ایرانی‌الاصل معروف ساکن نیویورک که بحران مالی سال 2008 را پیش‌بینی کرد، در گفتگویی با انجمن سرمایه‌گذاران حرفه‌ای جهانی، بار دیگر موضع منفی خودش را در قبال فضای ارزهای دیجیتال و بلاک چین نشان داد.

این اقتصاددان سرشناس اظهار داشت که کل صنعت ارز دیجیتال شامل دارایی‌هایی است که نه پول هستند و نه ارز رایج. وی تأکید کرد که ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله‌ای مقیاس‌پذیر برای پرداخت و ذخیره‌ی ارزش، ثبات ندارند.

به عنوان مثالی از نقص‌های ارزهای دیجیتال، روبینی به بازار بسیار پررونق ارزهای دیجیتال در نیمه‌ی دوم سال 2017 اشاره کرد و گفت که میلیون‌ها نفر، از ترس از دست ندادن موقعیت به وجود آمده، ارز دیجیتال خریداری می‌کردند اما هیچ‌چیزی در مورد علم دارایی یا سرمایه‌گذاری در سهام و اوراق بهادار نمی‌دانستند.

به گفته‌ی روبینی، عملکرد ارزهای دیجیتال نشان‌گر یک حباب سهمی وار و توانی است که شروع به ترکیدن کرده است، زیرا هیچ ارزش بنیادی واقعی که آن را به عنوان یک دارایی پشتیبانی کند، وجود ندارد. روبینی، علاوه بر تکرار موضع منفی خود در قبال ارزهای دیجیتال، اذعان داشت که فناوری زیرساخت ارزهای دیجیتال، هیچ ارتباطی با آینده‌ی خدمات مالی ندارد.

حمله دوباره اقتصاددان بزرگ به ارزهای دیجیتال/ روبینی: موفقیتی برای این ارزها در کار نخواهد بود !روبینی، فناوری بلاک چین را از فهرست فناوری‌های اصلی که منجر به انقلاب تولید یا فین‌تک (fintech)، شامل هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، کلان داده و اینترنت اشیا می‌شود، حذف کرد.

روبینی دوباره اظهار کرد که انقلاب واقعی در خدمات مالی، فین‌تک است اما فین‌تک هیچ ارتباطی با ارزهای دیجیتال ندارد. وی در ادامه توضیح داد:

فین‌تک ترکیبی از هوش مصنوعی، کلان داده و اینترنت همه جا حاضر، خواهد شد. فین‌تک، سیستم‌های پرداخت، تخصیص اعتبار، کارکردهای بازار سرمایه، بیمه، مدیریت سرمایه‌گذاری، مشاوره‌ی مالی و غیره را متحول خواهد کرد.

در اوایل سال جاری، روبینی اظهار داشت که بلاک چین، بهتر از صفحه گسترده‌ی اکسل نیست و فناوری است که به بیش‌ترین میزان در مورد آن اغراق شده است.

اخیراً، رئیس کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات‌متحده اظهار کرد که اگر بلاک چین در سال 2008 استفاده می‌شد، پاسخ‌های بلادرنگ قانون‌گذاران را به سقوط مالی جهانی در آن سال تبدیل می‌کرد.

در اوایل ماه مارس، شرکت خدمات مشاوره‌ای اینترنشنال دیتا کورپوریشن (International Data Corporation) گزارشی را منتشر ساخت که در آن گفته شد هزینه‌های صرف شده در بلاک چین در سال 2019، تقریباً 89 درصد رشد خواهند داشت و انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این فناوری، در سال‌های 2019 و 2020، به ترتیب به 2.9 و 12.4 میلیارد دلار برسد. بنا بر مطالعات انجام‌شده، بخش مالی به صنعتی پیشتاز در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری در فناوری بلاک چین، تبدیل خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که جمعاً بیش از 1.1 میلیارد دلار در این حوزه خرج کند.

منبع: cointelegraph
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.