چهارشنبه ۰۱ فروردین ۰۳

مدیران جهانی کسب و کار اردیبهشت ماه به تهران می‌آیند

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

مدیران جهانی کسب و کار اردیبهشت ماه به تهران می‌آیند

۲,۸۹۹ بازديد

مدیران جهانی کسب‌وکار، اردیبهشت ماه 1398 برای شرکت در مجموعه همایش‌های بین‌المللی کاربرد استانداردهای GS1 در کسب‌وکار الکترونیکی، به تهران می‌آیند. همایش اینترنت اشیا، همایش بلاک چین و همایش تجارت الکترونیکی از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه همایش‌های برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مدیران جهانی کسب‌وکار، اردیبهشت ماه 1398 برای شرکت در مجموعه همایش‌های بین‌المللی کاربرد استانداردهای GS1 در کسب‌وکار الکترونیکی، به تهران می‌آیند. همایش اینترنت اشیا، همایش بلاک چین و همایش تجارت الکترونیکی از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه همایش‌های برگزار خواهد شد. همچنین به‌موازات با برگزاری همایش‌ها، استارت آپ بین‌المللی با حضور صاحبان ایده و طرح کسب‌وکار از ایران و سراسر جهان برگزار خواهد شد.

مدیران جهانی کسب و کار اردیبهشت ماه به تهران می‌آیند

توسعه فرآیند رشد، پیشرفت و تغییرات مثبت در بخش‌های اقتصادی، محیطی، اجتماعی و جمعیت شناختی با هدف افزایش سطح کیفیت زندگی و خلق و بسط درآمدها و فرصت‌ها بدون آسیب به منابع محیطی است. توسعه و به طبع آن توسعه‌یافتگی مشهود، کاربردی و با دیدگاه بهبود کیفیت و ایجاد شرایط برای ادامه این تغییرات مطلوب است.

سازمان جهانی تجارت با نام اختصاری WTO با برگزاری جلسات متعدد، نزدیک به یک قرن است که اهدافی نظیر ارتقای سطح زندگی، تأمین اشتغال، توسعه تولید و تجارت و … را دنبال می‌کند. یکی دیگر از اهداف مهم این سازمان، افزایش سهم کشورهای کمتر توسعه‌یافته یا درحال‌توسعه از رشد تجارت بین‌المللی است. اما اکنون این سؤال به ذهن می‌رسد که کدام کشورها توسعه‌یافته و کدام‌یک در حال توسعه‌اند؟ برای پاسخ به این سؤال باید به شاخص‌های مختلفی مانند افزایش تولید ناخالص داخلی، تسهیل امور و توانمندسازی کسب و کارها، دستیابی به قیمت‌های رقابتی، گسترش تنوع صادرات و افزایش بازارهای هدف صادراتی توجه نمود.

بسیاری از کشورها طی سال‌های اخیر تلاش خود را برای دست‌یابی به شاخص‌های توسعه‌یافتگی از قبیل افزایش صادرات محصولات با ارزش‌افزوده بالا(صنایع ‌های‌تک)، رشد سرمایه‌گذاری خارجی، ایجاد شفافیت و کاهش فساد، کاهش نرخ تورم، رشد گردشگری، افزایش سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، افزایش امنیت شغلی و نیز رشد شاخص‌های مرتبط با سطح رفاه اجتماعی به کار گرفته‌اند و توانسته‌اند خود را در جایگاه کشورهای توسعه‌یافته ببینند، شاخص‌هایی که هرچند کشورمان طی سال‌های اخیر تلاش زیادی برای دستیابی به آن‌ها انجام داده اما به اعتقاد کارشناسان تا رسیدن به جایگاه کشور توسعه‌یافته فاصله زیادی وجود دارد.

مدیران جهانی کسب و کار اردیبهشت ماه به تهران می‌آیند

ایجاد زبان مشترک برای تحقق شاخص‌های توسعه‌یافتگی

اما یکی از راهکارهای اساسی برای تحقق شاخص‌های فوق که نقش بسزایی در توسعه‌یافتگی ایفا می‌کند، ایجاد زبان مشترک میان ذی‌نفعان زنجیره تأمین برای توسعه دولت الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیکی است.

در دنیای رقابتی و در حال تغییر امروز، تبدیل داده‌ها و اطلاعات به دانش و استفاده صحیح از آن‌ها برای فعالیت‌های داخل و خارج از سازمان نقش اساسی در تداوم فعالیت بنگاه‌ها و چابکی در پاسخگویی به تغییرات تقاضای بازار ایفا می‌کند. در حال حاضر مهم‌ترین استاندارد جهانی برای ایجاد زبان مشترک در کسب و کارها، استانداردهای جهانی GS1است که این مؤسسه در ۱۱۲کشور نمایندگی دارد و در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا از استانداردهای آن در حوزه کسب و کار الکترونیکی استفاده می‌شود.

GS1 چیست؟

سازمان جهانی GS1 یک نهاد بین‌المللی غیرانتفاعی و غیردولتی با سابقه‌ای ۴۵ ساله است که توسعه و مدیریت فراگیرترین سیستم استانداردهای زنجیره تأمین در دنیا را بر عهده داشته و با استفاده از این استانداردها اطمینان و شفافیت را در زنجیره تأمین کسب و کارهای مختلف تضمین می‌کند. این سازمان با برقراری ارتباطی صحیح از طریق نمایندگی خود در سراسر جهان با شرکای تجاری، صنایع تولیدی، دولت‌ها و شرکت‌های صاحب فناوری تلاش می‌کند تا نیازها و مشکلات موجود در کسب و کار آن‌ها را شناسایی کرده و از طریق طراحی و پیاده‌سازی استانداردهای جهانی پاسخی مناسب برای آن نیازها ارائه دهد.

۳ میلیون شرکت عضو GS1 هستند

نکته مهمی که شاید بسیاری از شرکت‌های تجاری ایران اطلاعی در خصوص آن نداشته باشند انجام بیش از ۶ میلیارد تراکنش مبتنی بر استانداردهای GS1 توسط ۳ میلیون شرکت عضو آن در بیش از ۱۵۰ کشور جهان در هر روز است که این پتانسیل، فرصت مغتنم و بی‌نظیری را برای افزایش ضریب نفوذ بنگاه‌های اقتصادی در زمینه تجارت و مراودات بین‌المللی و نیز اعتبار کشورمان فراهم آورده است.

مجموعه همایش‌های بین‌المللی کاربرد استانداردهای GS1 برگزار می‌شود

«مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران» به‌عنوان تنها نماینده رسمی سازمان جهانی GS1 در ایران باهدف توانمندسازی بخش صنعت و معدن، تسهیل فرآیندهای زنجیره تأمین و به اشتراک‌گذاری دانش خبرگان در حوزه‌های مذکور، پس از هماهنگی با سازمان جهانی GS1 در نظر دارد «مجموعه همایش‌های بین‌المللی کاربرد استانداردهای GS1 در کسب و کار الکترونیکی را طی روزهای 7 لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه 98 با همکاری انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران، کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی و حمایت وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و نیز سایر دستگاه‌ها و نهادها از بخش‌های دولتی و خصوصی برگزار کند.

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران نیز با درک ضرورت توجه به حوزه‌های نوین دانش‌محور، با حرکت بر لبه تکنولوژی، برگزاری همایش‌های کاربرد استانداردهای GS1 در اینترنت اشیا، بلاک چین، تجارت و اقتصاد الکترونیکی و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط متخصصان و اساتید بین‌المللی و داخلی را به صورت موازی در دستور کار خود قرار داده است. همچنین نخستین مسابقه استارت آپ بین شرکت‌های (Solution Provider/Partner) SP نمایندگان سازمان جهانیGS1 و مراکز علمی و دانشگاهی معتبر داخلی و خارجی به‌صورت موازی طی 4 روز در کنار این مجموعه همایش‌ها برگزار خواهد شد.

مدیران جهانی کسب و کار اردیبهشت ماه به تهران می‌آیند

از سوی دیگر، به‌منظور بهره‌مندی از تجارب صاحبان کسب و کار و مدیران پروژه‌ها و مدیران اجرایی در صنایع داخلی و خارجی، نخستین «رویداد تجربه نگاری استانداردهای GS1 تحت عنوان TEDx GS1iran برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه در پایان چهارمین روز همایش، به‌منظور ارج نهادن به تلاش‌های خلاقانه در راستای خلق ارزش در حوزه تجارت و اقتصاد الکترونیکی در ایران، جشنواره «تقدیر و تجلیل از نخبگان و فعالان » این حوزه برگزار می‌شود و از اندیشمندان ( اشخاص حقیقی) و فعالان عرصه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ( اشخاص حقوقی) تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد.

همچنین به‌منظور انجام مذاکرات بین شرکت‌های حاضر در این رخداد، طی دو روز پایانی، برنامه گردشگری در شهر فرهنگی – تاریخی کاشان برای میهمانان خارجی و داخلی تدارک دیده‌شده و میهمانان ضمن بازدید از این شهر فرصت بیشتری برای مذاکره با شرکت‌ها و صاحب‌نظران بین‌المللی خواهند داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.