سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

تمرکز پلیس سایبری کالیفرنیا بر کلاهبرداری ارزهای دیجیتال با انتقال سیم کارت

۲,۹۸۷ بازديد

بر اساس گزارش وبلاگ خبری و امنیتی KrebsonSecurity در تاریخ ۷ نوامبر، مجریان قانون در ایالات متحده، عملیات «انتقال سیم کارت» را در یکی از بالاترین اولویت های خود، برای مبارزه با کلاهبرداری های مربوط به ارزهای دیجیتال قرار داد‌ه‌اند.

سامی تارازی، یکی از نیروهای پلیس شهر سانتا باربارا، و سرپرست گروه نظامی REACT، که برای مبارزه باجرائم سایبری سازماندهی شده‌اند، در گفتگو با یک نشریه خبری اعلام کرد که تعداد موارد مربوط به این جرم، به طور چشمگیری افزایش یافته است. وی اظهار داشت:

اعداد و ارقام اعلام شده برای مقادیر به سرقت رفته و افرادی که موفق به گرفتن آن شده اند، احتمالاً تاریخی هستند.

انتقال سیم کارت، به عملیاتی گفته می‌شود که از راه دور، سیم کارت موجود در موبایل قربانی (به عنوان مثال از طریق نفوذ به پایگاه دادۀ اطلاعات مربوط به مشتریان رده بالایی که با میلیون ها دلار سر و کار دارند) ربوده شده و با بدست گرفتن کنترل دستگاه مورد نظر، دسترسی به اطلاعات شخصی محافظت نشده، ممکن می‌شود.

تمرکز پلیس سایبری کالیفرنیا بر کلاهبرداری ارزهای دیجیتال با انتقال سیم کارت

اطلاعاتی که بیشترین ارزش را برای سوء استفاده کنندگان دارند، جزئیات ورود به حساب ارزهای دیجیتال و رمز عبور کیف پول‌ها هستند که منجر به از دست رفتن مقدار بسیار زیادی از سرمایۀ قربانیان می شود. همچنین تارازی ادامه داد:

 اگر از کسی، مبلغ ۱۰۰هزار دلار به سرقت برود، پرونده ای بزرگ است. اما اکنون ما با افرادی مواجه هستیم که سیم کارت ۹۹ سنتی را از وبسایت eBay خریداری کرده و آن را در یک موبایل ارزان و قدیمی قرار داده و با برقراری یک تماس، میلیون ها دلار را به سرقت می برند. این مورد، بسیار قابل توجه است.

تیم عملیات متحد رایانه ای منطقه ای که به گروه REACT معروف است، در شهر سانتا باربارا مستقر بوده و همچنان سعی دارد تا این پدیدۀ رو به افزایش را تحت کنترل خود در آورد.

به همین ترتیب، تارازی افزود که در حال حاضر این تیم، بر روی انتقال سیم کارت متمرکز شده است. همچنین وی هشدار داد:

با توجه به اینکه این مسئله به صورت مداوم در حال تکرار است، احتمالاً در حال حاضر، بالاترین اولویت گروه REACT است. دلیل این اولویت بندی، وجود قربانیان بسیار در این حوزۀ قضایی بوده که به مداخلۀ فوری نیازمند است.

منبع: Cointelegraph

تمرکز پلیس سایبری کالیفرنیا بر کلاهبرداری ارزهای دیجیتال با انتقال سیم کارت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.